V noci se nerozsvěcují jen vánoční stromečky, ale třeba i mnohé historické nebo soudobé stavby. Například Trojský most stojí určitě za zhlédnutí, což dokumentuje článek (fotoreportáž) na internetovém portále www.seznamzpravy.cz. Ocelový obloukový most spojil oba břehy Vltavy již před šesti léty na podzim a stojí za připomenutí, že ocelovou konstrukci a závěsy projektovala společnost EXCON, konkrétně Vladimír Janata a Dalibor Gregor. Krásné noční snímky jsou k dispozici ZDE.
Architektonickou krásu a konstrukční řešení mostu ocenilo v roce 2015 Evropské sdružení ocelových konstrukcí (ECCS), když stavbě udělilo cenu AWARD OF EXCELLENCE v kategorii Mosty v rámci soutěže The European Steel Design Awards. Tu si v tureckém Istanbulu tehdy přebíral i Antonín Pačes - prezident České asociace ocelových konstrukcí.
Trojský most (Ilustrační foto: soutěž Stavba roku) je součástí tunelového komplexu Blanka. Je po něm vedena tramvajová trať, dva pruhy pro automobily v obou směrech s chodníky pro pěší na okrajích. Navržené řešení elegantně přemosťuje řeku Vltavu smělým obloukem, který minimálně zasahuje do panoramatu města. Z hlediska konstrukčního uspořádání, konfigurace mostu a použitých materiálů se jedná o konstrukci v celosvětovém měřítku ojedinělou. Přemostění je tvořeno dvojicí samostatných konstrukcí, které jsou odděleny dilatací nad pilířem umístěným na trojském břehu. Hlavní pole je navrženo jako prostě podepřená ocelová oblouková konstrukce (rozpětí 200,4 m, vzepětí oblouku 20,0 m) s předpjatou betonovou mostovkou, podporovanou prefabrikovanými příčníky v rastru 4 m, zavěšenou na systému dvou stovek síťově uspořádaných tyčových závěsů. Díky zvolenému statickému systému síťového oblouku bylo možné snížit vzepětí oblouku. Poměr vzepětí a rozpětí oblouku 1/10 a poměr konstrukční výšky oblouku a jeho rozpětí 1/183 jsou základními parametry určujícími eleganci plochého obloukového mostu.